Ultima actualizare a informației 21 martie 2022
Bunurile dobândite/înstrăinate precum si orice modificare a masei impozabile, alta decât evaluarea, se declară în
termen de 30 de zile!
Termenul de soluționare este de maxim 45 de zile de la data depunerii complete a documentelor!
Avand în vedere particularitatea anumitor dosare fiscale, în situația în care doriți informații suplimentare, vă adresăm rugămintea de a contacta compartimentele de specialitate, din cadrul instituției noastre!
Acte necesare la finalizarea contractelor de leasing financiar cu transferul proprietății bunului, în vederea schimbării în evidenta fiscală, a încadrării din locatar în proprietar a mijlocului de transport / mijlocului de transport marfă cu masa maximă autorizată de peste 12 tone / mijlocului de transport pe apă:
- Cerere pentru vizare factură reziduală, la finalizare leasing, pentru 1 vehicul, (2 exemplare originale) – dacă 1 mijloc de transport face obiectul declarării;
- Cerere pentru vizare factură reziduală, la finalizare leasing, pentru mai multe vehicule – MULTIPLU – (2 exemplare originale) – dacă mai multe mijloace de transport fac obiectul declarării;
- Cartea de identitate a vehiculului, eliberată de autoritățile române abilitate (fotocopie);
- Factura cu valoarea reziduală, având menționate datele de identificare ale mijlocului de transport, în cazul finalizării contractelor de leasing financiar cu trasferul proprietății (prezentată în original si însoțită de 2 fotocopii), în vederea aplicării ORIGINAL a ștampilei REMTII de către organul fiscal, facturi ce vor fi distribuite după aplicare R.E.M.T.I.I. astfel: originalul rămâne la proprietar, o copie rămâne la organul fiscal, o copie va fi prezentată la înmatriculare),
- Fișa de înmatriculare, în vederea vizării – dacă vă este solicitată de către Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (original);
- Codul unic de inregistrare (fotocopie);
- Orice alt înscris considerat relevant pentru soluționarea dosarului fiscal;
- Împuternicire (original) și copie de pe actul de identitate, al persoanei delegate să depună documentele sus menționate sau copie de pe actul de identitate al administratorului, dacă acesta depune înscrisurile.
Notă:
- In cazuri specifice pot fi solicitate și alte înscrisuri, care să ateste veridicitatea și/sau să clarifice unele stari de fapt.
- Toate documentele prezentate în fotocopie se certifică pentru conformitate cu originalul.
- Depunerea declaratiilor fiscale, reprezinta o obligatie si în cazul persoanelor care beneficiaza de scutiri sau reduceri de la plata impozitului sau a taxei.
- Limba oficială în administrația fiscală este limba română. Dacă la organele fiscale se depun petiții, documente justificative, certificate sau alte înscrisuri într-o limba străină, organele fiscale vor solicita ca acestea să fie însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați.